USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Teknoloji

Metaverse ile alışveriş yaparken buzdolabının soğukluk derecesi hissedilebilecek

GoArt Metaverse Kurucusu ve CEO Burak Soylu, yakın zamanda dokunma hissinin de teknolojinin içine girmiş olacağını belirterek 'buzdolabının soğukluk derecesini bile hissedebileceksiniz. Giyilebilir teknolojiler hızla gelişiyor' dedi.

Metaverse ile alışveriş yaparken buzdolabının soğukluk derecesi hissedilebilecek
22-02-2023 10:22
Google News

GoArt Metaverse Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Burak Soylu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, metaverse'ü Meta şirketinin sahibi Mark Zuckerberg ile eşleştirmenin doğru olmadığını söyledi.

Soylu, son dönemde kavramın popülerliğini yitirmesine ilişkin, "Metaverse'ün çok daha iyi bir döneme girdiğini düşünüyorum. Zayıf halkalar zincirden koptu. 'Burada ne varmış' diyerek sadece bakmaya gelenler bakıp çıktı. İyi de oldu. Bu kavramı gerçekten anlayanlar ve yatırım yaparak teknolojiyi geliştirmek isteyenler yola devam ediyor." diye konuştu.

METAVERSE'Yİ ANLAYABİLMEMİZ İÇİN ÖNCE BLOCKCHAİN VE NFT'Yİ ANLAMAK GEREKİYOR

Metaverse'ü anlamak için önce Blockchain ve NFT'yi çok iyi anlamak gerektiğini vurgulayan Soylu, "Blockchain insanlara dijital dünyanın tapusunu vadetti. Maalesef iyi niyetli insanlar bu alanda kandırıldı. Yeni nesil işlerde bu tip suistimaller her zaman olur. Ama ben şöyle diyorum; altın sahte çıktı diye kuyumcuya kızılmaz." dedi.

"BU DÜNYANIN PARALELİNDE AVATARLARIMIZIN BAŞROLDE OLDUĞU BİR EVREN HAYAL EDİYORUZ"

Burak Soylu, metaverse'nin bir emlak projesi olmadığını, kavramı derinlemesine anlamayanların bu şekilde içini boşaltmak istediğini ifade ederek, şunları kaydetti:

"Devletlerin nasıl ki kıta sahanlığı var, bir de dijital sahanlığı olacak. Bu nedenle metaverse üstünden New York 5. Cadde'de bir arazi almanız mümkün değil. Bu dünyanın paralelinde avatarlarımızın başrolde olduğu bir evren hayal ediyoruz. Burada yapabildiğimiz her şeyi, yeme-içme hariç olacak şekilde, o evrende de yapabileceğiz. Bunun önünde bir engel yok. Yakın zamanda dokunma hissi de teknolojinin içine girmiş olacak. Bu; evrende bir üst kimlik yaratabilir, avatarınız ile istediğiniz ne ise o olabilirsiniz. Sadece bakıp çıkmanın ötesine geçebilir, harcadığınız zamanı ticarileştirebilirsiniz. Kullanıcının platforma hizmet ettiği dönemi geride bırakıyoruz. Topluluklar, platformlara 'sen bize ne vadediyorsun' diye soruyor. Çok da yerinde bir soru diye düşünüyorum."

Metaverse'ün e-ticarete etkilerine değinen Soylu, dünyanın şu andaki GSYH'sinin yaklaşık 100 trilyon dolar olduğunu ve bunun dörtte birinin e-ticarette döndüğünü bildirdi.

e-ticaret anlamında insanların alışkanlıklarının değiştiğini ifade eden Soylu, "Burada 25 trilyon dolardan söz ediyoruz. 8-10 yıl öncesine kadar 'ben mağazada görüp bakmadan bir şey almam' diyen herkes, bugün çevrim içi alışveriş yapıyor." dedi.

"ÜÇ BOYUTLU BİR DÜNYAYA GEÇİYORUZ"

GoArt Metaverse Kurucusu ve CEO'su Soylu, bugün tecrübe edilen e-ticaret ile metaverse'ün sunacağı e-ticaret tecrübesi arasındaki farklara değinirken, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Şu anda hepimiz iki boyutlu ekranlardayız. Televizyon, tablet ya da telefon ekranı... Tamamı iki boyutlu... Şimdi üç boyutlu bir dünyaya geçiyoruz. Bu, tüketicinin alışveriş deneyimini iyileştiriyor. Bir buzdolabı satın alacağınızı düşünelim. Mağazaya gitmek çok büyük bir efor ve zaman gerektiriyor. O nedenle çevrim içi satın almaya yöneliyorsunuz. Buzdolabını beğendiniz, peki kapağını açıp içine bakmak istemez misiniz? Metaverse bunu oturduğunuz yerden yapmanıza imkan sağlayacak. Yakın gelecekte buzdolabının soğukluk derecesini bile hissedebileceksiniz. Giyilebilir teknolojiler hızla gelişiyor. Silikon Vadisi bunları konuşuyor.

Çevrim içi alışverişte tüketiciyi platformda tutmak çok zor. Telefonuna düşen bir bildirim anında dikkatini dağıtabiliyor. Metaverse'de ise kurgunun görsel standartları öyle yüksek ki giren çıkmak istemiyor. Ekrana yukarıdan bir mesaj düşer, gözünüz kayar. Deneyim yarıda kalır. Web3'te hemen çıkma oranları Web2'ye göre çok düşük. GoArt'ta bir kullanıcı, ortalama 40 dakika evrende kalıyor. Bunu herhangi bir e-ticaret sitesinde yapmanız neredeyse imkansız."

EKONOMİK ETKİDEN ÖNCELİKLE YARARLANACAK SEKTÖRLER E-TİCARET VE PERAKENDE, TURİZM VE KÜLTÜR, EĞİTİM, OYUN VE E-SPOR"

Metaverse'ün dünyada ve Türkiye'de ulaşması beklenen ekonomik büyüklüğe dair bilgiler de veren Soylu, CITI'nin geçen nisan ayında yayımladığı rapora göre, 2030 yılında metaverse'ün toplam hacminin 8 ila 13 trilyon dolar arasında değişeceğini söyledi.

Soylu, metaverse'ün 5 milyar kullanıcıya ulaşacağını belirterek, bu tahminlerin sadece VR gözlüklere bakılarak yapılmadığını, mobil tabana da bakıldığını, aksi halde bu sayının 1 milyarı aşamayacağını ifade etti.

Rapora göre, metaverse'ün masaüstü bilgisayardan, oyun konsollarından ve cep telefonlarından erişilebilen bir ortam sunacağına işaret eden Soylu, şunları kaydetti:

"Deloitte'un metaverse ekosisteminin Türkiye'ye olası ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini ortaya koyduğu metaverse'ün Türkiye İçin Potansiyel Değeri araştırmasına göre, metaverse'ün Türkiye'ye potansiyel ekonomik katkısının 2035 yılına kadar 19,9 milyar dolar ila 37,5 milyar dolar arasında olabileceği öngörülüyor. Bu miktar, Türkiye'nin 2035 için öngörülen GSYH'sinin yüzde 1,3 ila 2,4'üne eş değer. Oluşacak bu ekonomik etkiden öncelikle yararlanacak sektörler e-ticaret ve perakende, turizm ve kültür, eğitim, oyun ve e-spor olarak gösteriliyor."

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV ARAMA
PUAN DURUMU TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Karikatürler