Teknoloji

Öğrencilerin Dijital Oyun Oynama Alışkanlıkları Araştırması Raporu Yayınlandı

Ankara Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve BTK işbirliğiyle yapılan araştırmanın sonuçları açıklandı. Türkiye'deki ortaokul ve lise öğrencilerinin dijital oyun oynama alışkanlıkları incelendi.

Öğrencilerin Dijital Oyun Oynama Alışkanlıkları Araştırması Raporu Yayınlandı
28-02-2024 14:34

Ankara Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) işbirliğiyle yapılan araştırma sonucunda, Muş Alparslan Üniversitesi tarafından "Türkiye'deki Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Alışkanlıkları Raporu" hazırlandı. Araştırmaya 20 bin 384 öğrencinin katıldığı belirtildi.

Araştırma, öğrencilerin dijital oyun, internet ve sosyal medya bağımlılıklarını incelerken, aynı zamanda mutluluk, siber zorbalık, sıkıntı-stres ve yalnızlık durumlarını da ele aldı.

Rapor, demografik verilerden öğrencilerin ebeveynlerinin eğitim durumuna, teknolojik araç sahipliklerine ve oynadıkları oyun türlerine kadar geniş bir yelpazede bilgi sunmaktadır. Öğrencilerin hafta içi günlük ortalama 3 saat dijital oyun oynadığı belirlendi. Oyun bağımlılığı riskinin yüzde 35 civarında olduğu raporda vurgulandı. Ayrıca, lise düzeyindeki kız öğrencilerin internet bağımlılığı riskinin erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu ortaya çıktı.

Sosyal medya bağımlılığı, siber zorbalık ve yalnızlık konularında da detaylı veriler sunan rapor, öğrencilerin dijital dünyadaki alışkanlıklarını geniş çapta değerlendirmeyi amaçlamaktadır. .

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
TÜRKİYE GÜNDEMİ
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ÇOK OKUNAN HABERLER